2020-as a győri marketinges körkép
Az online marketing az elmúlt időszakban számos változáson ment keresztül és jelenleg is folyamatos újítások mennek végbe . Kíváncsiak voltunk a győri vállalkozók, marketinges miként vélekednek ebben a kérdésben. Az online marketing Győrben és az ország bármely területén komoly kihívást jelent a vállalkozók számára, hogy versenyelőnyre tegyenek szert. Előjáróban elmondhatom, hogy a cikkünkben megkérdezett vállalkozók/marketingesek […]
Az online marketing az elmúlt időszakban számos változáson ment keresztül és jelenleg is folyamatos újítások mennek végbe . Kíváncsiak voltunk a győri vállalkozók, marketinges miként vélekednek ebben a kérdésben. Az online marketing Győrben és az ország bármely területén komoly kihívást jelent a vállalkozók számára, hogy versenyelőnyre tegyenek szert.
Előjáróban elmondhatom, hogy a cikkünkben megkérdezett vállalkozók/marketingesek mindegyike lépést tart az online marketinggel, de mindenki egyetért abban, hogy rohamos tempóban változik és ehhez a változáshoz egy vállalatnak igazodni kell. Reméljük számotokra is érdekes és egyben tanulságos lesz ez a cikk.
Vámos Viktória véleménye az online marketingről, MGH Reklám kft.
Egyre inkább azt látom, hogy – bár egyes eszközök még mindig elengedhetetlenek- az offline megjelenítések háttérbe szorultak, ezért az online jelenlét elvárt lett.
Amiben lényegi változást látok még, hogy nem elég, hogy kötelező az online jelenlét, de nagyon fontos, hogy ezek a megjelenítések telefonra legyenek optimalizálva, hiszen ez az elsődleges eszköz, ahol utána néz az illető egy profilnak, weboldalnak stb.
Ismerőseim közül kivétel nélkül mindenki alkalmaz online marketing eszközöket, legtöbben a Facebookot preferálják, azonban weboldala is a legtöbb ismerős vállalkozásnak van.
Az a véleményem, hogy egy vállalkozásnak a legtöbb esetben mindegyik felsorolt csatornára szüksége van, viszont ami talán még fontosabb, hogy ezeket egységesen egy szakember kezelje ( hisz így lehet csak költséghatékony és célravezető), vagy legalább egy olyan ember, aki egy alap elméleti oktatáson részt vett.
Online marketing nélkül hosszú távon semennyire nem lehet versenyképes egy vállalat itt Győrben, de az egész országban sem.
Milyen online marketing eszközöket javasolsz győri vállalkozások számára:
Facebook, Google Ads
Tóth Kinga véleménye az online marketingről, Leier Autó Kft.
Évről évre folyamatos trendváltozás figyelhető meg. Az trendekkel és a vele együtt fejlődő technológiákkal és alkalmazásaikkal mindenféleképpen lépést kell tartania a cégeknek, ha versenyben szeretnének maradni, mert „aki lemarad, kimarad.”
Szinte mindenki használ valamilyen formában online eszközöket, leggyakrabban weboldal, FB.
Az online marketing folyamatosan változása az online marketing eszközökben is megfigyelhető. Szerintem a chatbotok nagy mértékben megkönnyíthetik az ügyfélszolgálat munkáját. A Google Ads vagy Facebook Ads hirdetések is elengedhetetlenek egy cég számára. A Videós tartalmakkal, élő videókkal is nagy aktivitást lehet elérni. Az online marketingben már az influencerek is egyre nagyobb teret hódítanak és számos cég alkalmazza őket. A „történetek” funkció egyre több felhasználót ér el így célszerű ezt az eszközt is alkalmazni.
A legfontosabb, hogy a vállalkozásod és a célcsoportod számára megtaláld az ideális csatornákat és ott optimalizáld a hirdetéseidet.
Milyen online marketing eszközöket javasolsz győri vállalkozások számára:
Mi a Leier Autónál folyamatosan odafigyelünk az online marketing trendek alakulására. Nekünk az alábbi eszközök váltak be a legjobban : a Google Ads, Facebook Ads , Weboldal
Bokányi Horváth Adrienn véleménye az online marketingről, Ornamentika Kft.
Több, mint 10 éve dolgozom marketingesként. Az évek során rengeteget fordult a világ az online marketing irányába. 10 éve még jómagam sem használtam napi szinten az internetet, most már azon keresztül jön a legtöbb megkeresésünk.
Ennek megfelelően az összes marketinges győri ismerősöm alkalmaz online marketing eszközöket.
Számunkra a google adwords kampányok és a weboldal sokat számít. A Facebookot és Instát egyenlőre nem használjuk napi szinten, de a mi esetünkben speciális a helyzet. Nem webáruház vagyunk, hanem egyedi termékeket gyártunk. A betontermékek világában Magyarországon vezető szerepet töltünk be, folyamatosan keresnek bennünket a nagy beruházó és generálkivitelező cégek, mert tudják van, amit csak mi tudunk megcsinálni.
Szerintem ma semennyire nem lehet sikeres egy vállallkozás online marketing nélkül, még abban az esetben sem, ha a szakmai múltja-tapasztalata „eltartja” és valamilyen szegmensben úttörő! KÖTELEZŐ az Online marketing!
Milyen online marketing eszközöket javasolsz győri vállalkozások számára:
Leginkább az adwords kampányok.
Pajor Károly véleménye az online marketingről, Proking Kft.
Elég régen kezdtük, 2000 óta készítünk webes alkalmazásokat. Kezdetben a legnagyobb eredményt az újságban való hirdetéssel értük el, de mára a hangsúly teljesen áttolódott az on-line eszközökre. Nem is csoda, hisz az emberek az offline tartalmak helyett sokkal több online tartalmat fogyasztanak.
Tapasztalataim és ismereteim szerint a környezetemben lévő vállalkozások kizárólag online marketing eszközöket használnak. A legkülönbözőbb és az első hallásra furcsának is tűnő területeken is, hiszen ma már nincs olyan terület, amire az ember nem az interneten keres rá először. Legyen az akár valamilyen vásárlás, autófényezés, tető ácsolás, burkolás vagy éppen dugulás elhárítás.
Véleményem szerint a saját weboldal mindenképpen szükséges, a Google pedig a rátalálhatóság miatt. A Facebook szerintem már tevékenység függő, annál hasznosabb, minél nagyobb tömegnek szolgáltat az adott vállalkozás.
A forgalmas városrészben elhelyezkedő üzleteken kívül szinte semennyire nem létezhet egy cég online marketing nélkül, azok is csak amiatt, mert az emberek ott mennek el mellette és nem tudják nem észrevenni.
Milyen online marketing eszközöket javasolsz győri vállalkozások számára:
Weboldal, Google, Facebook
Kozári Nikoletta véleménye az online marketingről, MAXFITness Stúdió & Café Kft.
A cég életében az online marketing játssza jelenleg a legnagyobb szerepet. Szinte kizárólag az online marketingre épül a stratégiánk. Feleslegesnek tartjuk a többi módszert a mi esetünkben, mert így több embert érhetünk el.
Az ismerőseinknél azt tapasztaljuk, hogy az online marketing egyre nagyobb szerepet tölt be a cégük életében. Szinte teljesen mindegy, hogy egy cég mivel foglalkozik, könnyebben el tudja érni a potenciális vásárlóikat az online marketing segítségével.
Az online marketing csatornák közül úgy gondolom, hogy az egyik legfontosabb manapság a Facebook és a weboldal. Internet hozzáféréssel szinte mindenki rendelkezik már. Facebook oldala is van a legtöbb embernek, a Facebookot használók köre elég széles, a fiataltól az idősebb generációkra is kiterjed.
Manapság online marketing nélkül nehéz egy vállalkozásnak létezni. Maximum akkor van esélye fenn maradni a piacon, ha egy nagy múltú márkáról beszélünk. A legtöbb ember okos telefont használ, ha bármit meg szeretne tudni egy vállalkozásról, termékről vagy szolgáltatásról, az első dolga, hogy beüti a Google keresőbe. Ha nem talál szinte semmit róla, nem biztos, hogy érdekelni fogja.
Milyen online marketing eszközöket javasolsz győri vállalkozások számára:
Jelenleg a vállalkozás két online marketing csatornát használ, Facebookot és Instagramot. Ezeken a felületeken könnyen el tudjuk érni a potenciális vendégkört.
Kissné Kurucz Hajnalka véleménye az online marketingről, Somogyi Elektronic Kft.
Úgy látom, hogy erőteljesen eltolódtak az arányok. A klasszikus és egyben költségesebb offline marketinget mindinkább kiszorítja az online térben alkalmazott marketing, amely sokkal költséghatékonyabb, gyorsabban tervezhető és pontosabb célzást eredményezhet. A marketing stratégiában ma már kötelező teret engedni az online eszközök használatának. Legnagyobb előnyük, hogy többféle kreatívval lehet „kísérletezni”, megtalálni a leghatékonyabb, célnak megfelelő megjelenést.
Tapasztalatom szerint partnereink is előszeretettel használják az online marketinget, igénylik is a termékeinkkel kapcsolatos hasznos tartalmakat, amelyeket ők is megosztanak saját online felületeiken.
Az ismerőseim körében szinte mindenki használja az online marketing eszközöket, függetlenül attól, hogy szolgáltatással, gyártással vagy kereskedelemmel foglalkozik.
Úgy látom, hogy elsősorban a weboldal számít a legerősebbnek, a közösségi médiában rendszeresen posztolnak és talán egyre többen hirdetnek is. Blog oldala is egyre több ismerős vállalkozásnak van.
Az mindig az adott vállalkozás profiljától függ, hogy konkrétan mely online eszközöket használja, mindenkinek más az, ami hatékony lehet. Egy webáruháznak nyilván a weboldal a legfontosabb, míg egy kézműves vállalkozás csupán a közösségi oldalakkal is szép eredményt érhet el. Minél többfajta eszközt használ, annál hatékonyabb, hiszen ezek egymást erősítik. Fontos, hogy a vállalkozó minél több egyedi tartalmat hozzon létre, amelyet több csatornán is megoszthat. pl. weboldal, közösségi felületek, blog vagy hírlevél.
Azt gondolom, ma már az online marketing eszközök használata lassan kikerülhetetlen lesz. Fontos a folyamatos képzés, hiszen nagyon gyorsan változnak az online trendek. Napra késznek kell lenni, nyitott szemmel járni, lépést tartani a versenytársakkal.
Milyen online marketing eszközök váltak be nektek?
A www.somogyi.hu weboldalunk nélkül nem működne a vállalat, kiskereskedelmi partnereink nagy része az online felületen keresztül adja le rendelését, informálódik termékeinkről.
Két fő brandünknek van saját facebook oldala (Home by Somogyi és a SAL-Somogyi Audio Line), ahol hetente többször posztolunk és hirdetünk aktualitásokról, termékeinkről.
Létrehoztunk egy blog.somogyi.hu weboldalt is, melyen a termékeinkkel kapcsolatos hasznos cikkek találhatóak ill. rendszeresen küldünk hírlevelet partnereink számára.
Szezontermékeinknek megfelelően online magazint készítünk, melyben szintén sok hasznos cikk és termékajánló szerepel, majd ezeket a tartalmakat megosztjuk online csatornáinkon, eljuttatjuk partnereinknek, akik szintén felhasználják online marketing tevékenységük során.