Kisvállalkozóként biztosan Te is sokat hallottad a SEO vagy helyi SEO optimalizálás kifejezéseket. Tudod is pontosan mit jelentenek, milyen előnyökkel járhat vállalkozásod számára, ha alkalmazod a helyi SEO optimalizálást?
Blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük, hogy mit kell tudnod a helyi SEO optimalizálásról.
SEO vs helyi SEO
A keresőoptimalizálás, vagy SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy egy weboldalt kulcsszavakkal, kifejezésekkel a Google kereső találati listájának elejére juttassuk.
A helyi SEO nagyban hasonlít az előzőekben leírt módszerre, de ebben az esetben egy adott földrajzi terület vagy a környék lakóit szeretnénk megcélozni vállalkozásunkkal, ezzel növelve relevanciánkat.
Például, ha Győrben egy fodrászatot üzemeltetünk, akkor a helyi SEO segítségével elérhetjük, hogy a „fodrászat Győr” kifejezésre rákeresve a lehető legelőrébb kerüljünk a Google találati listáján.
Éppen ezért főképp a kis és középvállalkozások körében népszerű a helyi SEO, hiszen ők profitálhatnak belőle a legtöbbet. Gondoljunk csak bele, hogy mekkora pénzügyi ráfordítást igényelne a KKV-k számára, ha nem a helyi SEO-t alkalmaznák, ráadásul hiába kerülnének a találati lista elejére, ha azzal nem a potenciális és releváns vásárlókat érnék el.
A SEO előnyei
- Vásárlót hoz, hiszen aki a Google keresőből érkezik nagyobb eséllyel lesz vásárló, mintha hirdetés útján kattintana az oldalra
- Hosszútávú előny, mivel a Google első találatai közé bejutni hosszú folyamat, így a versenytársakkal szemben hosszútávú előnyre tehetünk szert
- Hosszútávon költséghatékony, hisz akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem futtatunk hirdetéseket
- Olcsóbban hirdethet
Miért fontos a helyi SEO?
Röviden azért, amiért a keresőoptimalizálás is nélkülözhetetlen a vállalatok számára. A SEO egy időtálló marketing megoldás, amely évek múlva is látogatókat vonz az oldalunkra, és velük együtt profithoz juttat minket.
Abban az esetben, ha egy kicsit bővebben megvizsgáljuk a témát, A Search Engine Roundtable 2018-as felmérése is igazolja a helyi SEO fontosságát, hiszen a keresések 46%-a helyi szintű volt. A keresők 76%-a pedig még aznap el is látogat a boltba vagy igénybe veszi a szolgáltatást, hiszen minden harmadik mobilról indított keresés közvetlenül az előtt történik, hogy a fogyasztó belépne az üzletbe.
Hogyan növelheted helyi SEO elérésed?
Az első és legfontosabb lépés, hogy regisztráld vállalkozásod a Google Cégem ingyenes szolgáltatására. A platform abban lehet segítségedre, hogy a céged megjelenhet a helyi keresések térképén a Google találatai között.
Azonban figyelj oda, hogy vállalkozásod adatait részletesen és a valóságnak megfelelően töltsd ki, mivel ha nem releváns adatokat adsz meg, akkor nem fog megtérülni a befektetett munkád, hiszen megtéveszted potenciális ügyfeleid.
Továbbá ne felejtsd el optimalizálni webhelyed sem, kulcsszóhasználattal és a megjelenő képek szövegeivel. A 3 szóból álló kulcsszavak ideálisak a helyi SEO-hoz. Használj olyan kifejezéseket, amelyekből ügyfeleid következtetni tudnak céged tevékenységére, jellegére, mint pl.: „családi étterem Győrben”.
Abban az esetben, ha meg szeretnéd könnyíteni ügyfeleid helyzetét, hogy minél könnyebben eltaláljanak üzletedbe, akkor célszerű egy „Elérhetőségek” menük is hozzáadni weboldaladhoz. Ide beszúrhatod a Google Térképet megkönnyítve a vásárlóid elnavigálását üzletedbe.
A SEO nélkülözhetetlen minden vállalkozás számára, hogy életben maradjon, hiszen a piacon egyre több vállalat küzd azért, hogy elnyerje a vásárlók szimpátiáját, ezért fontos, hogy mindig naprakész legyél a SEO trendekkel.