A Creator Stúdióról röviden:
A Facebook megfogalmazása szerint a Creator Studio: „összehozza a Facebookon és az Instagramon az összes szükséges eszközt a tartalom hatékony közzétételéhez, kezeléséhez, bevételszerzéshez és az adatok méréséhez. Ezenkívül segít kihasználni az új funkciókat és a bevételszerzési lehetőségeket, amikor ezek elérhetővé válnak.”
Mit tudsz csinálni a Creatorsban?
A Creator Studioban a középen fent az Instagram és a Facebook kezelések között könnyedén váltogathatunk. Az összes általad kezelt oldalt meg fogja jeleníteni ez az eszköz.

Creator Studióban könnyedén tudsz az Instagram és a Facebook oldalaid közt váltani.
Lássuk, milyen funkciók vannak a Facebook oldal kezeléséhez:
- Elsősorban tartalmat hozhatsz létre és időzítheted is a posztokat. Láthatod melyik bejegyzés van ütemezve és melyiket tetted már közzé, de emellett a piszkozatokat is rögzíti. A bejegyzéshez akár képeket, videókat tölthetsz fel.
- a Creator Studio Kezdőlapja tartalmazza a kiválasztott oldalaid bejegyzéseinek egyfajta hírösszegzését, alapvető betekintést nyújt a tartalmakba.
- Tartalomtárban megtalálod az összes oldalad összes bejegyzését egy helyen előnézeti módban is megnézheted ezeket.
- És akkor elérkeztünk az igazán hasznos funkcióhoz, ami miatt a Creator Stúdió fontos cégek számára is. Az elemzések alpontban részletes betekintést nyerhetsz a bejegyzés mérési adataiba.
Itt szintén több alpont szerint csoportosította a Creator az elemzési adatokat:
- Teljesítmény: Itt megnézheted, hogy a közzétett tartalmak organikus és fizetett bejegyzései is külön-külön hogy alakultak.
- Hűség: Nettó követőszámot lehet megtekinteni, mellette %-os növekedést vagy éppen csökkenést is mutatja, ezentúl mutatja az oldaladra visszatérő nézőket és a befejezett megtekintéseket. Illetve egy összegző grafikonrendszeren keresztül is láthatóak ezek az hetente aktualizált adatok
- Célközönség: Az oldalad követőinek életkorát, nemét, beszélt nyelvét és lakhelyét mutatják meg ezek az adatok. Lehetőséged van akár az új követőkre vonatkozóan is megnézni az említett adatokat .
- Magatartás: Itt szintén nagyon hasznos és érdekes adatokat találsz, melyben többek közt megtekintheted azt is, hogy az általad közzétett videók mely részét nézték meg az oldalad követői és melyeket ajánlotta a Facebook algoritmusa a még téged nem követő usereknek. Emellett az átlagos videónézési időt és az eltöltött perceket is elérhetjük itt.
- Bevétel: Itt pedig a bevétellel kapcsolatos elemzéseket tekintheted meg.

Rendelkezésre álló elemzések Facebook oldalaknál a Creator Studióban.
- a Bejövő üzeneteknél láthatod az összes általad kezelt oldal levelezését. Itt tudsz válaszolni a bejött üzenetekre és kapcsolatot tartani a közönségeddel.
- a Hanggyűjteménynél letölthető zenék és kreatív hanghatások közül választhatsz, anélkül, hogy a szerzői jogok megsértése miatt kellene aggódnod.

Kreatív eszközök-Hangyűjtemények is elérhetőek ebben az opcióban.
- az Oldalak pedig egy általános áttekintést nyújt az összes oldaladról. Új szerkesztőket adhatsz hozzá a már meglévőkhöz, változtathatod a megadott szerepeket és létrehozhatsz új oldalakat is.
- Egy éve megjelenő új funkcióként a Rights Manager is elérhetővé vált. Itt az általad beállított szabályok és feltételek alapján észleli az egyező tartalmakat. A referenciafájlok feltöltésekor jelezned kell, hogy a tartalom szerzői joga is a tiéd. Ezután a Rights Manager megkeresi az egyezéseket, és alkalmazza az általad beállított szabályokat és feltételeket.
- A bevételszerzés nagyon egyszerűen segít pénzt keresni a Facebookon. Ennek három fő módja van: hirdetésszünetek illeszthetsz az általad megosztott videókba, fizetett előfizetés tehetsz az oldaladra vagy együttműködést köthetsz üzleti partnerekkel fizetett tartalmak készítésében.
Használata az Instagram oldalaknál:
- a Tartalomtárban elérheted az összes tartalmadat és az összes bejegyzéstípusodat. A történet, videó, fénykép galéria és IGTV bejegyzés adatai is elérhetők itt. A Facebooktól eltérően az elemzések itt kissé másképp jelennek meg, hiszen egy bejegyzésre rákattintva az alábbi adatokkal fogsz találkozni.
- Fent találod azt, hogy hány embernek tetszett a bejegyzésed és hányan komment érdekezett a bejegyzés alá, illetve hogy hány ember mentette. Az utóbbi egy nagyon hasznos adat, hiszen az a felhasználó, aki elmenti a közétett képet az valószínűleg érdekesnek vélte és később is vissza szeretné keresni.
- Az elért fiókokat is meg lehet tekinteni ebben a funkcióban és részletesen kifejtve is rendelkezésre állnak számodra ezek az adatok. A követésekből azt tudhatod meg, hogy a bejegyzésed hány új követőt eredményezett. A megjelenésekben megtekintheted, hogy hány embernek jelent meg, azaz hány ember látta az alábbi bejegyzésedet. Ez a szám részletesen ki van bontva megjelenési formák szerint is. Itt többek közt a keresőcímke alapján jött kereséseket láthatod majd (ezek a hashtagek). Így meg tudod figyelni, hogy mely keresőcímkék használata eredményes a céged számára. A kezdőlapon megjelenés alapján is láthatod, hogy hány embert ért el az adott poszt. Amennyiben megadtál a bejegyzésedhez pontos helyszínt, a helyszín szerinti megjelenéseket is láthatod majd.

Instagram oldal bejegyzésének részletes adatai a Creator Studióban
- Bal oldalt a bejegyzés létrehozásánál akár Facebook hírfolyamból is átemelhetsz tartalmakat.
- Megoszthatsz IGTV videókat is itt
- Az elemzések menüpont itt is megjelenik és szintén különböző elemzéseket érhetsz el vele.
Lássuk, hogy kinek ajánlott a Creator Stúdió!
Elsősorban a cégeknek, akik Facebook oldallal rendelkeznek. Jelentős mértékben megkönnyíti az oldalkezelő munkáját ez a felület. És ki használhatja? Bárki, aki legalább egy oldalt kezel az jogosult a Creator Studio használatára.
Az oldalnál betöltött szereped ugyanakkor meghatározza a konkrét információkat, amelyeket láthatsz és a műveleteket, amelyeket végrehajthatsz.
A Creator Studio nagyon hasznos és bátran ajánljuk az alkalmazását, illetve ezen a linken tudod elérni.
Tudd meg hogyan tudunk segíteni az online jelenlétedben