
Habár a köztudatban egymás versenytársaiként ismertek, a gyakorlatban a két hirdetési felület távol áll egymástól. Egymásra abban hasonlítanak, hogy a cégek versenyelőnyre tesznek szert ezekkel a módszerekkel. Ilyen előny például a leadek és az eladások növelése, emellett online láthatóságot biztosít és segít új vásárlókat találni.
Napjainkban a keress rá a Googlen (Guglizd ki) már a köznyelvben minden nap használatos kifejezésé vált. A vásárlói réteg is hamar átalakult és számukra a gyors információ szerzés került előtérbe. Ennek következtében csak akkor tudsz nekik segíteni a márkád felé vezető út megtalálásában, ha azt érezteted, hogy a legjobb opció a TE vállalkozásod!
Nos, erre valók a cikkben említendő hirdetési fajták.
A cikk végére valószínűleg rá fogsz jönni arra, hogy nem csak vagy ez, vagy az választási helyzet létezik, hanem célszerű fontolóra venni mindkét hirdetési forma használatát.
Google AdWords hirdetések
Kinek jó a Google AdWords?
- online adsz el termékeket ( e-kereskedelem) Google shopping ads
- helyi vállalkozásként növelni szeretnéd az eladást (készíthetsz helyi kampányt)
- Szolgáltatásod számára új klienseket keresel (Search network ads specifikus kulcsszavakkal
- brandépítésre is megfelelően használható
Remarketing lehetőségek
A remarketing listáknak két fajtája van: a Google AdWords remarketing lista és a Google Analytics remarketing közönség. Mindkét remarketing alkalmazható a Search, Shopping, YouTube és Display hálózatokon. Az AdWords remarketing listák olyan személyeket tartalmaznak, akik korábban meglátogattak egy bizonyos weboldalt vagy használtak egy alkalmazást. Ezekhez a listákhoz meg lehet adni kritériumokat: kik kerüljenek rá vagy hány napig legyenek rajta. Majd a listák segítségével a rajta szereplő embereket célozhatjuk és különböző üzeneteket juttathatunk el hozzájuk.
Display hálózat
A Google display hálózatán jelennek meg ezek a hirdetések. Ezek külső weboldalak, melyek megjelenítik a Google hirdetéseit. A display hirdetések közül megkülönböztetünk szövegeseket, szalaghirdetéseket, applikációban megjelenő hirdetéseket és Gmail-hirdetéseket. Ez a hirdetési típus azok számára látható, akik szerepelnek az általad meghatározott közönségben. Célzási opciók közé tartoznak a kulcsszavak vagy Weboldalak, érdeklődés, a demográfiai adatokok. Ami fontos, hogy a display hirdetésekkel inkább a vásárlói ciklus elején járó felhasználókat tudod elérni. Ők azok, akik még nem keresnek aktívan egy bizonyos terméket, azaz nem jelennek meg a keresőben egy bizonyos keresési kifejezést beírva. Őket a keresési hálózaton éred el.
Keresési hálózat
Amikor valaki Adwordsről beszél, akkor elsősorban ezekre a keresőhirdetésekre gondol. Ezek azok a hirdetések, melyek a keresési találatok felett és alatt jelennek meg. A keresőhirdetéseket a beírt keresési kifejezések aktiválják: ha egy felhasználó által beírt kulcsszó egyezik a Te kulcsszavaddal, akkor a hirdetésed megjelenhet a találati oldalon. A keresőhirdetések PPC (pay per click) alapon működnek, ami azt jelenti, hogy akkor fizetsz, ha kattintanak a hirdetésedre, nem pedig akkor, ha megjelenik. A keresőben már olyan felhasználókat érsz el, akik készen állnak a vásárlásra, hiszen aktívan keresnek egy-egy termékre, így a CTR magasabb. A display hálózaton sokkal kisebb a verseny egy-egy kulcsszóra, ezáltal költségek is alacsonyabbak. A választásnál tudnod kell, hogy milyen célközönséget szeretnél elérni. A keresőhirdetésekkel a vásárlási tölcsér végén lévő embereket éred el, tehát akik már közel járnak a vásárláshoz. Ők azok, akik egy termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek, és a megfelelő ajánlat kiválasztására használják a Google keresőjét. Leginkább pedig akkor jó, ha olyan szolgáltatásod van, amely a felhasználók sürgős igényét képes kielégíteni.
Facebook Ads
Kinek jó a Facebook hirdetési platform?
-mindenki fent van a facebookon tehát a B2B és a B2C cégek is megfelelő
– ha alacsony kattintási költségekkel akarsz hirdetni
-növeli a márkaismertséget
-A boltodat felkeresők számának növelése
– a célközönség weboldalra terelése
-érdeklődök keresése
-termékkatalógus népszerűsítése
Mi az a kampánycél Facebookon?
Amikor Facebook hirdetést készítesz, akkor azzal egy bizonyos célt szeretnél megvalósítani. Fontos kiemelni, hogy egy hirdetésnek (kampánynak) egyetlen konkrét célja legyen csak.
A 3 oszlopból tufunk választani:
- Ismertség: ebben az esetben a cél a terméked vagy szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltése.
- Megfontolás: a tájékozódási időszakban lévő érdeklődők megszólítása. Ők már tervezik a vásárlást, de ehhez információkra van szükségük.
- Konverziók: itt már vásárlásra próbáljuk rávenni az érdeklődőket.
Hirdetéstípusok Facebookon
Márkaismertség
A márkaismertségi cél lehetőséget kínál a hirdetők számára, hogy a hirdetéseket olyan emberek számára jelenítsék meg, akik nagyobb valószínűséggel emlékeznek rájuk. Márkák kampányainak százait elemezve azt láttuk, hogy minél több időt tölt el valaki egy hirdetéssel, annál valószínűbb, hogy emlékezni fog rá. – írja a Facebook súgója. Vagyis ennek a hirdetéstípusnak az a célja, hogy elültesse a fejekben, és minél ismertebbé tegye a márkádat.
Elérés
Az Elérés hirdetéstípusnak az a célja, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el a hirdetésed. De ez nem jelenti azt, hogy ez a legideálisabb hirdetéstípus, ha azonnal vásárókat szeretnél. Természetesen mindenképpen érdemes tesztelni, mert mindenkinek más válik be. Ami az egyik vállalkozásnál szuper eredményeket hoz, az nem biztos, hogy másnál is jól fog teljesíteni. Ezért fontos a tesztelés: próbálj ki többféle hirdetéstípust is, és végül feküdj rá arra, ami a legjobb eredményeket hozza!
Forgalom
Ezt a típust használjuk a legszívesebben: ennek a célja, hogy egy bizonyos webhelyre tereld a forgalmat, ami lehet egy honlap vagy annak aloldala (például egy landing oldal), de akár egy alkalmazáshoz vagy a Messengerbe is terelheted vele az embereket. Kiváló megoldás feliratkozószerző hirdetésekhez is.
Remarketing hirdetés
Minden olyan hirdetés, ami követi a látogatóidat, azaz újra és újra megjeleníti nekik a reklámodat. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a rendszer a Facebook Pixel segítségével “betaggel” (megjelöl) minden egyes látogatót, aki a honlapodon járt. A honlapod emlékezni fog minden egyes látogatódra, így felismeri őket a későbbiekben is .Az Egyéni célközönség a Facebook remarketing kulcsa.
Facebook egyéni célközönség lehetőségek
Az egyéni célközönséget négyféle forrásból készítheted el:
- ügyfélfájlból (például feltöltheted a CRM-ben elmentett korábbi vásárlóid listáját)
- a webhelyed forgalma alapján (például weboldalad látogatói az elmúlt x nap során, vagy egy bizonyos aloldalt meglátogató felhasználók)
- alkalmazástevékenység után (ha saját appod van)
- Facebookos aktivitásból (célozhatod a posztjaidra reagálókat és kommentelőket, vagy az oldaladnak üzenetet küldőket)
Az egyéni célközönségeket a remarketing hirdetések létrehozásához tudod majd használni (feltéve, hogy telepítetted a Pixelt a weboldaladra, ahogy azt a cikk elején már említettem).
3 stratégia, amivel a Facebook és a Google adS együtt használható
1) Építsd a Branded a Facebookkal és pontosítsd a Google-lal
Ahogy már említettem a Facebook kitűnő lehetőség arra, hogy a márkatudatosságot építsük és az új termékünket bemutassuk a célcsoportnak. A pontosan célzó kampány segíteni fog a hideg leadeket felmelegíteni és ez végső soron ahhoz vezet, hogy a felhasználók a Facebook hirdetésed után érdeklődni kezdenek a márkád iránt, majd a Googlen fognak rákeresni pontosabb adatokra.
2)Célozd a Facebook közönséged a Google Ads adataival!
Ha használod a Facebook hirdetést akkor minden bizonnyal a Facebook Pixelt is letöltötted már ami mérni tudja a felhasználók viselkedését és nagyon sok fontos adatot gyűjt össze neked, de nem ez az egyetlen útja az adatgyűjtésnek.
A Google Ads számos adatot gyűjt, amivel hasznosan tudod fejleszteni a célzásod a Facebook hirdetésekben is:
- nem
- háztartások jövedelme
- az elköteleződés idejét
- remarketing közönséget
Mindegyik pont nagy segítség lehet, hogy tökéletesítsd a hirdetésed és a márkád megfelelően el tudd helyezni a potenciális vásárlók megtalálásának érdekében.
3)Találj hasonló célközönséget a Facebookon, hogy ezzel reklámozd mindkét platformot.
A legjobb példa erre, ha az adatokat cserélgeted a Google és a Facebook között. Illetve, ha fogod a facebook hasonló célközönséged és felhasználod a Googlen arra, hogy készíts egy célközönséget, ami ugyanúgy működik majd, mint a már említett hasonló célközönséged. Használd az adatokat mindkét platformról, ahol csak tudod, de ne felejtsd el, hogy mindegyik platform egyedi jellemzőkkel bír, tehát tesztelned is kell, hogy mi a legjobb lehetőség számodra.
Tudd meg hogyan tudunk segíteni az online jelenlétedben