Általánosságban az Ecosiáról
Sokak számára újdonság lehet az Ecosia. Napjainkban egyre központibb téma a környezetvédelem, ezért vált felkapottá a kereső, amely a hirdetésekből származó bevételeinek 80%-át az esőerdők fenntartására fordítja. A maradék 20%-ot pedig fejlesztésekre, marketingre, előadásokra és más partnercégekre költik.
(Pareto elv a businessben?!)
A klímaváltozás és a változó „zöld” trendek hatására az Ecosiat kezdték el egyre többen használni, pedig az Ecosia nem egy újkeletű dolog… Az Ecosia már 2009 óta létezik, az ökokereső a Bingnek a keresőmotorját használja, de a keresési találatainak száma különbözik Bingétől. Az Ecosia megalakulása után 2010-ben 11.000 eurós bevételt termelt, ami körülbelül 9 millió internetes keresésnek köszönhető. Ennek az ökokeresőnek nagyon fontos a meglévő kapcsolatok ápolása és fenntartása, hiszen nem rendelkezik saját keresőmotorral. A Bing kereső felületet biztosít számára, míg a Yahoo! reklámozási, hirdetési felületként funkcionál.
A főoldalon láthatjuk az eddig elültetett fák számát, az eddig elért eredményeket.

Az Ecosia több, mint 20 faültetési projektet támogat 15 különböző országban. Például: Spanyolország, Madagaszkár, Brazília, Peru, Kenya és Indonézia.
A cikk írásakor az elültetett fák (keresésenként 1 fa/ felhasználó ) számát hasonlítsuk össze a Google-val, ahol PERCENKÉNT 3,8 millió keresést futtatnak le a felhasználók minden egyes nap. Ezekből az adatokból megtudhatjuk, hogy a Google még mindig sokkal népszerűbbnek számít, azonban az Ecosia is napról napra kezd egyre jobban elterjedni.
Előnyei:
- környezetbarát
- kevesebb fizetett hirdetést jelenít meg
- pontos és érthető adatvédelmi irányelvek
Ecosia hirdetések
A Google hirdetéseknél jóval olcsóbb és jobb minőségű forgalmat ígér a hirdetőknek az Ecosia.
Na de ki a célközönség?

Az ábrán is látható, hogy 18-34 évesek körében vált népszerűvé az Ecosia, amely azzal magyarázható, hogy az újdonságokat a fiatalabb generációk hamarabb elfogadják. Emellett kijelenthetjük azt is, hogy aki az Ecosiát használja valószínűleg érdeklődik a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránt. Következtetésképpen a legideálisabb hirdetési felület azon vállalkozások számára, akiknek a termékei a fenntarthatóság jegyében készülnek és fiatalokat céloznak meg.
Hogyan hirdessek az Ecosián? Az Ecosia a Microsofttal van partneri viszonyban, így a hirdetések a Bing portálon keresztül kezelik.Elsőnek létre kell hozni egy Bing fiókot ezután a lépések gyakorlatilag hasonlóak a Google hirdetések létrehozásának lépéseivel.
Az Ecosia egy remek kezdeményezés a környezetvédelem érdekében. Nem csak ez az egyetlen ilyen lehetőség, hiszen a Forest: Stay Focused nevezetű applikáció a telefon kevesebb használata esetén ültet fákat. Tanuláshoz, illetve munkához is ajánlják a készítői.
Az Ecosia sikerének kulcsa valószínűleg abban rejlik, hogy az emberekben kialakul az a tudat, hogy a használatával ők már valamennyire hozzájárultak a környezetünk megóvásához.
Azonban fontos kiemelni, hogy nem csak az Ecosiával tehetünk a Föld megóvásáért.
Néhány hasznos tippet összegyűjtöttünk nektek:
• Gyűjtsd szelektíven a szemetet!
• Spórolj a vízzel!
• Vásárolj tudatosan!
• Használj textil zsákokat bevásárláshoz!
• Válassz energia- és víztakarékos háztartási gépeket!
• Csökkentsd a műanyagot a háztartásodban!
• Vezess kevesebbet, sétálj többet!
,,A legalkalmasabb időpont egy fa ültetésére húsz évvel ezelőtt volt. A második legalkalmasabb időpont most van.”
Közmondás
Tudd meg hogyan tudunk segíteni az online jelenlétedben