Változás a weboldalakkal való kapcsolattartásban.
A következőkben arról lesz szó, hogy mi változott abban az esetben ha egy felhasználó kérdéssel fordul hozzád a weboldalad termékei/szolgáltatásaival kapcsolatban.
Mielőtt rátérünk miért lehet ez neked fontos webáruház tulajdonosként, nézzük meg hogy is volt ez eddig.
Kapcsolatfelvétel Messengeren keresztül korábban.
Szinte minden komolyabb webáruház kínál a felhasználóinak Facebookon keresztüli beléptetést ezzel is kényelmesebbé téve a vásárlást. Sőt tovább mondom nem csak a vásárlást, hanem a kapcsolattartást is. Mikor eddig belépett a vásárló Facebook fiókját használva egy weboldalra, egyszerűen szinkronizálva lett a profilja és Messengeren keresztül érdeklődhetett az ügyfélszolgálatnál.
A vásárlói üzenetre persze érdemes mihamarább válaszolni azonban nem minden esetben van lehetőség megtenni ezt 24 órán belül.
Mielőtt rátérünk, hogy ez a 24 óra miért is lett most kiemelve, vessetek egy pillantást az alábbi képre.

Mi az, ami változott?
A képen is látható, hogy a felhasználó neve nem jelenik meg, csak vendégként szerepel. Tehát a felhasználónak lehetősége van mostantól „vendég” néven üzenetet küldeni. Hogy ez miért is lett így abba nem mennék bele mivel a cikk lényegéhez nem releváns, úgyhogy csak annyit említek ehhez, hogy személyiségi jogok okán jött ez a változás.
Mi a gond a „vendég” üzenetekkel?

Valószínű, hogy most sokatokba felmerült a kérdés, hogy mi is ezzel a gond, hol érinti ez a vállalkozásotokat. Ezen a ponton kanyarodnék vissza a már említett 24 órára.
Ugyanis a vendég felhasználók által küldött üzenetek mindössze ennyi ideig tárolódnak el.
Persze egy nagyobb webshop számára ez nem feltétlen okoz gondot, ha 0-24-be van elérhető ügyfélszolgálat.
Viszont nem mehetünk el a kisebb vállalkozások mellett sem. Elképzelhető, hogy nem minden esetben van lehetőséged megválaszolni a beérkező kérdést 24 órán belül, vagy érkezhet az adott kérdés hétvégén is. Ha pedig a céged csak munkanapokon foglalkozik az üzleti ügyekkel akkor szombaton nem lesznek ellenőrizve a bejövő üzenetek. Mire eljön a hétkezdés viszont már törlődik is a tegyük fel szombaton feltett kérdés.
Ez pedig esélyes, hogy vásárló vesztéssel jár, mivel lehet, hogy a kérdező potenciális vevő csak annyit akart tudni, hogy van e raktáron más színben a termék és már vette is volna.
Mutatom egy képen is hogy jelenleg hogy néz ki a kapcsolatfelvételi „buborék” felhasználói oldalról.
Választhat a felhasználó, hogy névvel küld e üzenetet?
A megjelenített képen látszik két opció melyek a felhasználónak felmerülnek. Lehetősége van ugyan belépni, ezzel hozzájárulva az adatgyűjtéshez, valamint ott van az eddig taglalt vendég opció.
Vásárlói szemmel viszont biztosan az anonim a vonzóbb és még persze hozzájön egy sablonos jogi stílusú magyarázat, hogy mi történik, ha belépsz. Az átlag felhasználó ezek alapján vendégként lépne tovább, ami pedig rákényszeríti a vállalkozásokat a gyakori üzenetnézegetésekre akár hétvégén is.